Bureauet » MEC DENMARK

DJLT Animation
  • MEC
  • MEC Momentum
  • MEC Access
  • FORBRUGERINDSIGT
  • MEC Interaction
...
...
  • Velkommen til MEC

    MEC’s Journey Planning bringer os tættere på vores kunders forretning. Vi trækker business case, kunderejse og kommunikation ind som en del af medieløsning og -planning

  • MEC Momentum

    Har dit brand Momentum?

    Halvdelen af din beslutning er allerede taget, når du sætte dig for at søge efter et produkt og måske ender med at købe det. Vi har alle vores pre-definerede præferencer; Er du til Toyota eller Mazda? Nivea eller Axe? Netflix eller Viaplay? Trivago eller Hotels.com? Aldi eller Fakta? Samsung eller Sony? Hos MEC ved vi det er afgørende at forstå hvordan forbrugeren forholder sig til dit brand, også når man ikke aktivt er i markedet for køb. 

    Man kommer aktivt i markedet for dit brand når man mangler en god film tirsdag aften, billetpriserne på toget stiger, køleskabet er tomt, man skal på ferie, flytter sammen eller solen skinner. Når kunderne skifter til at være aktivt søgende efter produkter og services, hjælper MEC med at sikre relevans og synlighed.
    Dit varemærkes tilstedeværelse og relevans hos forbrugeren i både den passive og aktive fase er afgørende for din succes. Hvad enten det handler om effektfulde TV-kampagner, synlighed på Google, dialog og involvering på Facebook, events på roskildefestival eller sandsynligvis en kombination af ovenstående samt meget mere, hjælper MEC dig med at navigere, sortere og orkestrere din kommunikations- og medieindsats gennem hele kunderejsen.

  • MEC Access

    MEC ACCESS er specialister i Content- og Brand Activation.
    Hvad enten det handler om at vinde dine kunders hjerte på Facebook eller Skanderborg festival, leverer MEC Access strategier og implementeringer som vinder priser for vores kunder.
    Vores content strategi team består af journalister, social media specialister og content strateger. Alt sammen for at kunne give forbrugerne en holistisk og engagerende oplevelse af dit brand, uanset hvor de møder det.
    Vores Brand Activation team har års erfaring afvikling af events; hvad enten du har brug for at leje en færge, lave ”dödshoppet” i 4 markeder, bygge en swimmingpool i fælledparken, eller sample vareprøver 200 dage om året er MEC Access klar til at hjælpe.

  • Forbrugerindsigt

    MEC A&I

    Dybdegående indsigter samt forståelsen for forbrugernes faktiske adfærd er kernen i at opdage nye muligheder og potentialer for jeres virksomhed. Det skaber værdi i forhold til forretningsudvikling og produktudvikling såvel som kommunikation, marketing og medieplanlægning.
    MEC A&I består af analysefolk, kvalitative specialister, data plannere og BI-eksperter, som kan afkode den konstante strøm af data der bliver genereret primært fra forbrugerens digitale adfærd
    Vi sætter vores indsigter sammen i overskuelige dashboards, som sørger for at alle har det bedst mulige beslutningsgrundlag – konstant opdateret

  • MEC Interaction

    Masters of Paid, Owned and Earned

    MEC Interaction er vores specialister indenfor alt hvad der rører sig i den digitale verden. I en tid, hvor antallet af digitale kanaler eksploderer og kanaler der før var analoge bliver erstattet af skærme, ligger der kæmpe muligheder for brands i at forstå de muligheder som digitaliseringen giver, for kommunikere, engagere og involvere brugere.
    Mere end 75% af al digital annonceplads bliver i dag købt på auktioner i realtid, hvor den der har det bedste datagrundlag at købe på, får den bedste effekt.
    MEC Interaction hjælper brands med at navigere i det digital økosystem, på tværs af betalte, fortjente og egen media, og på tværs af alle skærme.

prev next
Bureauet
20/11/2015 #
Bureauet
close
 
Yourniversity

Det overordnede formål med #Yourniversity er at skabe en levende platform, hvor de studerende kan dele deres studieliv med deres 45.000 medstuderende samt resten af verden. Content, der giver værdifuld indsigt, som kan bruges i videreudviklingen af universitet og i fremtidig kommunikation.

 

Målgruppeindsigt:

Via en stor flerårig imageundersøgelse og et fokusgruppeforløb i MEC’s digitale indsigtsværktøj Digifaces blev vi bevidste om, at studievalget for målgruppen langt fra kun handler om optagelseskrav, studieretninger og universiteter – de unge vælger derimod efter devisen: "Hvor får jeg bedst opfyldt mine krav til det hele studieliv?"

 

Strategi:

Ud fra den indsamlede viden blev det digitale #Yourniversity-univers skabt med formålet at få den massive mængde af brugergeneret content ud på tværs af social medier og andre kanaler i mediemixet.

 

De studerende blev præget til at bruge en række forskellige hashtags såsom #Studiestart, #Eksamen og #Overspring ved hjælp af brandambassadører. Billeder, videoer m.m. blev feedet direkte ind på yourniversity.dk, - et levende online univers, der viser hele spektret af studielivet på AU – set med de studerendes øjne og ikke mindst i real time.

 

Det brugergenererede content er blevet brugt på AUs sociale medier og ikke mindst via et avanceret online/mobile banner set-up, hvor de studerendes billeder feedes real time ind i en banner-cms, hvilket sikrer, at kampagnens onlinebannere altid er forskellige og aktuelle – og altid bærer #Yourniversitys dna.

 

Studieportalen.dk blev udvalgt som primær samarbejdspartner, da sitet bruges af ca. 80% af alle gymnasiestuderende, som efterspurgte indhold på sitet, som handler om livet efter gymnasiet.

 

Dansk Reklamefilm (DRF) var en oplagt samarbejdspartner idet biografmediet evner at ramme unge mennesker i et effektfuldt format. Der blev lavet en biograffilm med et sammenklip af video uploadet af studerende. Dermed blev #Yourniversity kampagnen også til en stærk offline kampagne. Biograffilmen er efterfølgende blevet uploadet på andre online platforme såsom Youtube, Vimeo og Facebook.

 

Resultater ved 2014 kampagnes afslutning 30/6:

  1. 7.857 uploads af billeder, tekst og video via #yourniversity hashtags
  2. 500 uploads til og over 2.000 unikke besøg på yourniversity.dk alene under eventen "Kapsejladsen"
  3. 35.498 unikke brugere på yourniversity.dk (ud af 48.029 besøgende i alt) med en gns. tid på siden (ex. bouncers) på hele 5.38 minutter
  4. 142.000 eksponeret på studieportalen.dk
  5. 140.000 videoafspilninger på Youtube, web-tv, Vimeo m.fl.
Yourniversity
close